Direktlänk till inlägg 23 november 2016

Samtal och Silviakaka

Av raggsockor-och-liljor - 23 november 2016 20:51



















I dag var det önskemål om att få baka.

Redan igår egentligen men då hade vi inga ägg hemma.

 

Efter en liten fadäs med fel socker i glasyrsmeten så blev den riktigt fin.

Har dock inte fått provsmakat än,

då Jr va proppmätt och trött,

så ...ja, den goar väl till sig till i morgon.

🍮🍮🍮🍮🍮🍮🍮🍮🍮🍮🍮🍮🍮🍮🍮🍮🍮

 

Idag fick jag tag i Bohuslinen.

Eftersom jag ville till Ulla Engdal, som jag varit hos tidigare,

fick jag nöja mig med en akuttid,

som i 15 minuter,

på måndag redan.

Sköterskan som svarade tyckte jag skulle ta den, 

berätta mitt ärende och få en ny tid av Ulla själv.

Det skulle gå fortast så.

 

Alltså, på måndag 15.15 ska jag träffa Ulla.

Stå med mössan i han och svansen mellan bena,

titta under lugg och be om en ny chans.

 

Hit med lite lyckopiller

och en tid på vuxenpsyk,

föt tusan!

👽👽👽👽👽👽👽

 

Ekonomitanten jag skulle träffa i morgon

ringde oxå idag.

Ny tid nästa torsdag!

 

Jag kunde få träffa hennes kollega i morgon ist, 

en kortis, men de vill jag inte.

Vi snackade en stund idag ist,

jag fick hemläxa till nästa torsdag.

 

När jag lagt på kände jag först:

FAN, varför ska de strula nu....

 

Men så hämtade jag en köpp kaffe och 

andades lite, så slog det mig att...

troligtvis hade vi inte kommit så mycket längre i morgon, 

om jag nu åkt in och träffat henne,

(och absolut inte kommit nånstans med en ny)

än vi gjorde idag....med det braiga samtalet.

 

Jag hade fått samma hemläxa och ändå fått den där tiden om en vecka.

Jag sparade in båtbiljetten oxå 😋

 

Känner mig bra över mina vettiga och sakliga 

OCH genomtänkta frågor och funderingar 

jag tog upp med Ekonomitanten.

💲💲💲💲💲💲💲💲💲💲💲💲💲💲💲💲💲💲

 

Raggade bananlådor på Affärn oxå.

Ska hämta i morgon!

 

Passar bra att börja röja då,

för Jr är ju på skytte och sover hos farsan.

 

🚮🚮🚮🚮🚮🚮🚮🚮🚮🚮🚮🚮🚮🚮🚮🚮🚮🚮

 

 

 

 

Jävligt mycket bilder på köket!

(tänk om resten av plejset set ut som kriget, 

tänker ni...

De gör de inte, bara det är jag är ärligt förvånad,

över att jag i snart 2 v har det så här fint,

i köket....👍🏻😀😀👍🏻)

Visst är det färt, 

man ser inte att det typ 10 minuter innan kortet togs,

så va det både bakpryttlar och

kvällsmatsgrytor på den där bänken.

 

Nu står bara den där kakan där, 

och retas.

Och Sagas kakform står på tork!

 




 


En bra dag må jag säga!


Go natt & sweet dreams!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av raggsockor-och-liljor - 5 december 2016 22:59

Skulle kunna skriva en hel novell. Skulle kunna räcka med en rad. Känner att....en annan kväll.... Jag vet inte...jag vet inte vad   Betongkeps, nästan som baksmälla allmänt seg och matt men vem är jag att gnälla Måste söva nu, de e n...

Av raggsockor-och-liljor - 3 december 2016 08:36


  Lördag morgon! Trynar fortfarande i sängen.   Ärligt.... Skulle de inte vart käckt med lite sällskap?   Ja vet inte....   Idag är det julmarknad i gympasalen. De brukar va mysigt. Innan dess ska jag städa trappuppgångarna. St...

Av raggsockor-och-liljor - 1 december 2016 18:20

Det är december hörrni. Det lackar mot jul.   Känner faktiskt ingen stress över det här med julklappar. Jag har knappt några att köpa till ( som tur är)  Jr såklart. Och storsonen naturligtvis.  Brosinen ska oxå få. Mor och far brukar...

Av raggsockor-och-liljor - 29 november 2016 14:06


  Det är olika.  Hur bra det går. Med olika saker.   Igår va vi ( jag och min kollega) först på en annan förskola i stan för att snacka matte med kollegor från resten av kommun.   Mycket trevligt!   Det är nice att träffa andra, ...

Av raggsockor-och-liljor - 27 november 2016 19:55

  Första advent är här!  Jag har dansat runt med både fönsterputs och strykjärn idag. Påstrykbrädan ligger mors egenvävda duk som brukar få komma fram till jul!   Jr's adventsljusstake platsade visst inte längre i gossrummet... De gör inget, ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<<
November 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards