Direktlänk till inlägg 24 november 2016

Torsdag 24/11

Av raggsockor-och-liljor - 24 november 2016 21:59


TORSDAG 24/11

 

En månad till julafton.

Jag (brukar) älska julen.

 

Jag brukar, av princip, aldrig ta fram 

stakar och stjärnor innan söndag.

Ibland kanske på lördag kväll.

 

Jag får lite kramp av adventsstakar som tänds för tidigt.

Idag fick faltiskt Jr en stjärna i sitt fönster,

eftersom han igår skickade ut golvlampan/sänglampan...

Och när jag skulle fånga den så råkade jag dra till taklampa 

så då blev de liksom typ mörkt där inne.

I morse fick vi lysa med mobilficklampan

när han skulle kolla efter kläder i garderoben.

 

Startade dagen med knappa timmen längs gula stigen

ihop med Maria.

Maria är en av mina blodiglar som liksom suger sig fast 

och inte släpper taget, som frågar och kräver svar,

som fixar å ringer å grejar!

Drar med mig ut i friska luften och låter hjärnan få lite syre!

Jag är tacksam!

 

Jr har skytte och sover i stan hos far sin.

 

Jag skulle fixa klädkammaren....

Jag fixade det sista i sovrummet ...

inte stället för klädkammaren, utan för att jag visste att jag 

skulle hinna klart, innan dagens andra promenad.

Det känns : va fan gjorde jag inte det igår för?

Eller i förrgår?

 

Släpp de!

För fan!

Släpp de!!!

 

Sovrummet är ju klart nu!

 

Julsakerna är framplockade.

Brödde till återvinningen lagda i säck.

Soparna ute!

Disken klar.

Tvättmaskinen klar, ska hänga strax!

 

Bananlådor hämtade.

Sorterat lite bland sånt som ska i bananlådorna...

 

 

Asså... Jag har inte fler timmar på dygnet!

Och... Jag kommer va klar i helgen.

 

DET vet jag.

Jag känner det!

 

På Dagens andra promenad hängde en annan igel på.

Sandra.

Min ängel sen urminnes tider.

Käre värld.... Vad du orkar med, 

alla mina ras!

Jag är, igen, tacksam!

 

Det är helt fantastiskt,

det här med vänner.

Tänk att just jag berikats med universums bästa vänner.

Det skrämmer mig lite att jag kämpar så ibland,

med att försöka göra mig av med er,

geom att förringa era stora hjärta med att tro att

ni ska vända mig ryggen när jag ramlar tillbaka 

i gamla leriga hjulspår.

Jag har förundras varje gång,

att nu står där och fångar upp mig,

kramar och säger fina ord, 

fotar till och ryter till.

Det finns fler än Maria och Sandra.

T ex Hulda.... Va va se du sa i helgen...

in heaven and in hell.....

äset är där vi rör oss ...

Ann... Min madame Orange.

Hon är blommig och ljuv,  

jag är mörk och kuslig, 

fast egentligen skulle de va 

hård och besynnerlig, 

men det har urartad till mör och kuslig.

Ann-Louise.... Utan något bokat, och utan nåt bagage

kan vi dra iväg...

till stora städer eller små höler

och där skapas minnen som e guld värda!!!

Karin, min babe!

Som vi tragglar ....

och skrattar, och gråter, och pratar!

Sofie, Sofia, Anki, Kajsa, Ia, Isabelle.....

stjärnor som visar vägen i mörkret

och lyser upp tillvaron genom att finnas där.

 

Mina systrar

så olika, så lika!

SÅ nära att det gör ont ibland, 

så nära att det är svårt ibland

så nära och så fina!

Kärlek & trygghet & glädje 

 

Söner och föräldrar!

Såklart!

Men jag vet inte om de platsar i kategorin vänner?!

 

Krångla jag till det...

äh...jag fattar ju!

 

Raggsockor och liljor...

fan va jag gillar det.

Det är gött å varmt & luktar fantastiskt.

 

Precis som ni!

 

TACK!

 

Talas!

 

(dagens video är en av de finaste jag vet!

första gången jag såg den tänkte jag: va fan e det här?

björn som rögar å skjuter luftgevär ? 

Men asså ...den handlar ju om en kille vars bästa vän är en nalle, som blir levande så fort 

de vuxna inte ser.

FATTA vilken vänskap.

NI är min nalle....)

 

 

 
 
Ingen bild

Sofie

27 november 2016 20:00

Jag är glad och stolt över att få vara en stjärn-nalle för dig Jenny! <3

raggsockor-och-liljor

27 november 2016 22:36

Sikken jäkla tur att vi har varandra va! Puss 💕

 
Ingen bild

Sandra

28 november 2016 07:09

💟💟💟

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av raggsockor-och-liljor - 5 december 2016 22:59

Skulle kunna skriva en hel novell. Skulle kunna räcka med en rad. Känner att....en annan kväll.... Jag vet inte...jag vet inte vad   Betongkeps, nästan som baksmälla allmänt seg och matt men vem är jag att gnälla Måste söva nu, de e n...

Av raggsockor-och-liljor - 3 december 2016 08:36


  Lördag morgon! Trynar fortfarande i sängen.   Ärligt.... Skulle de inte vart käckt med lite sällskap?   Ja vet inte....   Idag är det julmarknad i gympasalen. De brukar va mysigt. Innan dess ska jag städa trappuppgångarna. St...

Av raggsockor-och-liljor - 1 december 2016 18:20

Det är december hörrni. Det lackar mot jul.   Känner faktiskt ingen stress över det här med julklappar. Jag har knappt några att köpa till ( som tur är)  Jr såklart. Och storsonen naturligtvis.  Brosinen ska oxå få. Mor och far brukar...

Av raggsockor-och-liljor - 29 november 2016 14:06


  Det är olika.  Hur bra det går. Med olika saker.   Igår va vi ( jag och min kollega) först på en annan förskola i stan för att snacka matte med kollegor från resten av kommun.   Mycket trevligt!   Det är nice att träffa andra, ...

Av raggsockor-och-liljor - 27 november 2016 19:55

  Första advent är här!  Jag har dansat runt med både fönsterputs och strykjärn idag. Påstrykbrädan ligger mors egenvävda duk som brukar få komma fram till jul!   Jr's adventsljusstake platsade visst inte längre i gossrummet... De gör inget, ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<<
November 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards