Direktlänk till inlägg 1 december 2016

Torsdag 1/12

Av raggsockor-och-liljor - 1 december 2016 18:20

Det är december hörrni.

Det lackar mot jul.

 

Känner faktiskt ingen stress över det här med julklappar.

Jag har knappt några att köpa till ( som tur är)

 Jr såklart.

Och storsonen naturligtvis.

 Brosinen ska oxå få.

Mor och far brukar få nåt litet också, typ en blomgrupp

eftersom dom alltid ställer upp.

 

Idag har jag hämtat ut mina lyckopiller.

Flickan i luckan frågar om det går bra att byta ut mot alternativ.

Asså.... Jag vet inte.

Jag menar, nästa gång jag ska hämta ut, och då kanske den som står på receptet,

va händer då?

Ingenting, intygar hon.

Det är same shit menar hon på.

Den jag får idag är billigare.

51:-

På riktigt! 51:-

Macks tabletter ont infektion i tån kostade över 300:-

Jag kanske inte är infekterad i huvudet ...

bara lite deppig....

 

Käre värld.

Nu har jag vart i stan varje dag denna vecka.

Måndag typ fortbildning och läkarbesök.

Tisdag nätverk och specialpedagogmöte.

Onsdag funktionär på P13's träning i spåret/utegym.

Torsdag möte med Ekonomitanten .

I morgon ska jag inte in iaf.

Men på lördag bär det av igen.

Glöggmys och knäck-kok hos Ia & Jörgen.

Söndag adventsfika med min blommiga & ljuva.

 

Ekonomitanten ja....

Hon sa fasen en del matnyttigt.

Asså, jag GILLAR henna.

Hon ser HELA människan och hela ens situation.

Hon menade på att hon lite granna gick lite utanför sina ramar som

budget & skuldrådgivare.

Hon drog ut papper, kom med alternativ, gav en massa information.

Sa varken bu eller bä om mina förslag.

Hon frågade om massa annat, runt om kring.

Hon påpekade vikten av att helheten måste fungera.

 

Jag mås smälta, sortera och fundera och prata innan jag meddelar någon lösning.

Men en lösning blir det.

Jag ska ringa henne om en vecka.

Vill jag så ringer jag innan.

Det va nemas problemas.

Fatta va... Snacka om rätt man på rätt plats.

 

Hon sa oxå att jag va rik.

Rik på er.

Det är inte alla som är så lyckligt lottade att dom har någon alls att prata med.

Att bolla ideer och tankar med.

Att skratta, gråta, gapa, sova med.

 

Det är ju fantastiskt.

 

Men huvudvärken kom ju som ett brev på posten.

Omedveten, eller kanske tillåme medveten spänning inför mötet.

Det klassiska illamåendet över att va oduglig ligger å smålurar bakom varje timme.

Iaf sånna här dagar.

 

Dock gör det mig inte så mycket.

Det stressar mig inte.

Det skapar inget inferno  inombords.

Ingen storm heller.

Inte ens kuling.

Jag är bara medveten om den och känner att det är där.

Tjötigt men, det går över.

Det är inget farligt.

 

Lill.... Hon som ska kolla om jag har några bokstäver i bakfickan,

ringde idag.

Mitt i mellanmålet så då kunde jag inte svara.

Hon lämnade ett mobilnr.

Alltså har jag en uppgift i morgon.

 

Jag är trött.

Sitter på båten och längtar hem.

En kopp te och macka.

Sen tidigt i säng!

I mitt fina sovrum!

En tvätthög ligger på sängen.

Det ska jag väl klara av att lägga in i garderoben.

 

Jr ringde nyss.

Sista skyttet för säsongen idag.

Tävling.

Förbundstävling.

Vilket betyder att resultat för dagen skickas in till förbundet.

Han brukar bli nervös och skjuta sämre när han vet om det.

Han ringde och lät sådär tonårig som han brukar.

Tills jag frågad ehur det gått.

TVÅHUNDRA!

FULL POTT!

 

Fan va häftigt.

200 av 200 möjliga.

På en tävling!!!!!

Galet stolt!!!!!!!!!

👍🏻💕👍🏻💕👍🏻💕👍🏻💕👍🏻💕👍🏻💕👍🏻

 

Tack å hej

leverpastej

( eller vetepå som han sa, han Macks😂)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av raggsockor-och-liljor - 5 december 2016 22:59

Skulle kunna skriva en hel novell. Skulle kunna räcka med en rad. Känner att....en annan kväll.... Jag vet inte...jag vet inte vad   Betongkeps, nästan som baksmälla allmänt seg och matt men vem är jag att gnälla Måste söva nu, de e n...

Av raggsockor-och-liljor - 3 december 2016 08:36


  Lördag morgon! Trynar fortfarande i sängen.   Ärligt.... Skulle de inte vart käckt med lite sällskap?   Ja vet inte....   Idag är det julmarknad i gympasalen. De brukar va mysigt. Innan dess ska jag städa trappuppgångarna. St...

Av raggsockor-och-liljor - 29 november 2016 14:06


  Det är olika.  Hur bra det går. Med olika saker.   Igår va vi ( jag och min kollega) först på en annan förskola i stan för att snacka matte med kollegor från resten av kommun.   Mycket trevligt!   Det är nice att träffa andra, ...

Av raggsockor-och-liljor - 27 november 2016 19:55

  Första advent är här!  Jag har dansat runt med både fönsterputs och strykjärn idag. Påstrykbrädan ligger mors egenvävda duk som brukar få komma fram till jul!   Jr's adventsljusstake platsade visst inte längre i gossrummet... De gör inget, ...

Av raggsockor-och-liljor - 26 november 2016 00:35

Klädkammaren. Detta förhatliga rum!  Idag skulle det ske. Röjjet.   Jr ringde och ville gå på nattöppet. Han ville att jag skulle komma in till stan och hänga lite, innan mötet med kompisarna.   Cyklar till båten i dubbelt så god tid ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards