Direktlänk till inlägg 5 december 2016

Betongkeps

Av raggsockor-och-liljor - 5 december 2016 22:59

Skulle kunna skriva en hel novell.

Skulle kunna räcka med en rad.

Känner att....en annan kväll....

Jag vet inte...jag vet inte vad

 

Betongkeps, nästan som baksmälla

allmänt seg och matt

men vem är jag att gnälla

Måste söva nu, de e natt

 

Vet att pillerna sänker en i början

det kommer bli bättre snart

jag får väl bara härda ut den här sörjan

snart, snart ska jag se klart

 

Ingen ko på isen, det funkar ju faktiskt bra

det går segt vissa dagar, ändra ännu värre

men, vet du vad....jag e nöjd ja

och dom jobbiga dagarna är mycket färre...

 

än förr

de e fint som snus

jag har öppnat en dörr

jag följer lugnets sus

 

nu börjar de balla ur

jag säger go natt, kram å puss

dags för nattens lur

å så vidare plus

(som han sa...lilla Al Fadji)

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av raggsockor-och-liljor - 3 december 2016 08:36


  Lördag morgon! Trynar fortfarande i sängen.   Ärligt.... Skulle de inte vart käckt med lite sällskap?   Ja vet inte....   Idag är det julmarknad i gympasalen. De brukar va mysigt. Innan dess ska jag städa trappuppgångarna. St...

Av raggsockor-och-liljor - 1 december 2016 18:20

Det är december hörrni. Det lackar mot jul.   Känner faktiskt ingen stress över det här med julklappar. Jag har knappt några att köpa till ( som tur är)  Jr såklart. Och storsonen naturligtvis.  Brosinen ska oxå få. Mor och far brukar...

Av raggsockor-och-liljor - 29 november 2016 14:06


  Det är olika.  Hur bra det går. Med olika saker.   Igår va vi ( jag och min kollega) först på en annan förskola i stan för att snacka matte med kollegor från resten av kommun.   Mycket trevligt!   Det är nice att träffa andra, ...

Av raggsockor-och-liljor - 27 november 2016 19:55

  Första advent är här!  Jag har dansat runt med både fönsterputs och strykjärn idag. Påstrykbrädan ligger mors egenvävda duk som brukar få komma fram till jul!   Jr's adventsljusstake platsade visst inte längre i gossrummet... De gör inget, ...

Av raggsockor-och-liljor - 26 november 2016 00:35

Klädkammaren. Detta förhatliga rum!  Idag skulle det ske. Röjjet.   Jr ringde och ville gå på nattöppet. Han ville att jag skulle komma in till stan och hänga lite, innan mötet med kompisarna.   Cyklar till båten i dubbelt så god tid ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards