Direktlänk till inlägg 27 november 2016

Första advent!

Av raggsockor-och-liljor - 27 november 2016 19:55

  Första advent är här! 

Jag har dansat runt med både fönsterputs och strykjärn idag.

Påstrykbrädan ligger mors egenvävda duk som brukar få komma fram till jul!

  Jr's adventsljusstake platsade visst inte längre i gossrummet...

De gör inget, tycker den gör sig bra i vardagsrummet också jag .

   Igår när jag träffade Iréne och Paul här ute så fick jag en flaska av hennes egna slånbärsglögg!!!! Lyllos mig 👏🏻 Så Himla fin i färgen, ännu finare när solen lyser igenom också.

Jag har även ärvt en julgardin av ovan nämnda syster. Så att hänga upp den utan att putsa fönstret kändes rätt röddet, så det fick jag göra då. Och då va jag oxå tvungen att rensa bland pryttlarna jag alltid har haft i köksfönstret. en korg full med olika bra-att-ha-saker, såsom saxar, tråd, plåster, lim, häftstift, ventilgummi, örhängen, simborgarmärke, gaffatejp, täningspapper, monopolhotell osv.... SjuHult nöjd med mitt kök!

S

 Igår var det sopkörardag. Med mopeden jag lånat av far och mor kördes ca 5 lass med skit. Säck efter säck, och annat bös slängdes i olika containrar. 

Befriande!

Det va en känsla av stress ändå, att köra ner grejerna, en känsla av att folk tittade och tänkte... Oj där kommer hon, hon med den röriga lägenheten och den belamrade klädkammaren.

Puckat, jag vet. 

Jag sket ju fullständigt i vad andra slängde, så varför skulle nån över huvudtaget bry sig om mina säckar, eller hur många jag körde ..... Trams....

Men de e ju så jag funkar ibland, jag tror och tänker så mycket.

Som att alla andra ska tycka detsamma om mig som jag gör själv.

Ibland är det sjukt svårt att vända. jag VET att jag ska göra det och att jag KAN , men .... Den lilla fakiren i mig älskar självplågeri så... 

 


När jag va färdig med det så mötte jag upp Iréne och Paul. Dom kom ut för att sätta upp stakar i farfars hus, jag säger fortfarande farfars hus, det kommer alltid va farfars hus, även om det är vår farbror som har det nu. 

Jag hängde med. När man går in där så är det lite av en tidsresa. 

Äder ser samma ut, det luktar samma, det ÄR samma.... Fast olika oxå.

Jag gillade verkligen att va uppe hos farfar. 

Hur som helst så när jag va i Affärn efteråt så unnade jag mig fasen en bukett.

Efter 2 dagars slit, både mentalt och fysiskt så tyckte jag att det ville jag ha. 

Lika tjötig känslan och ångesten över klädkammaren va, lika fin och rogivande är buketten.

Asså på riktigt, får ni inga blommor, köp till dig själv ibland.

Man blir på riktigt GLAD av att ha blommor på bordet.

 

 Förr.... Så spelade vi Bingolotto ibland.

Vi tänkte roa oss med det ikväll oxå. Göra något tillsammans.

Sagt och gjort.

Jag bänkade mig framför tv'n ...

Jr? Ja, han va mitt en viktig match och hade kusin att samtala med i telefon så....

Han va med på tredje spelet iaf  😀❣

Vann inget heller , iaf ine på själva bingobrickorna.

   Berit la upp en bild som va så himla fin så jag snodde idén .

På promenaden vi tog idag, jag och Jr så plockade jag med mig enris. liten slinga fanns i skåpet så vips fick vi lite fint vid ytterdörren också. 

 

Första ljuset tändes idag till frullen. Låter det lysa lite nu till kvällskoppen också tänker jag.

 

Det har vart en bra helg.

 

Jag känner att den här bloggen kommer bli min räddning.

Jag satt här förut och tänkte: FAN , nu fick jag inte gjort de jag skulle i helgen.

Dvs sortera upp allt i lådor som jag skulle....

 

Men får jag bara satt mig ner och sorterat skallen lite så har jag i helgen ändå:

kört bort massor av skräp

putsat några fönster

bytt gardin

tvättat och vikt tvätt OCH lagt in i garderoberna

diskat

dammsugit (lite snabbt å lätt men ändå)

satt fram och tänt alla ljusstakar (tillåme i dassfönstret iår)

vart och hjälp pappa med bank-id....

plockat upp hummer och skickat dom till stan

 

Så.... Det andra får jag helt enkelt ta till veckan.

Målet med kvällen är att göra en lista över det jag ska gör till veckan.

 

Bl a Bohuslinden i morgon.

Fuck... Samtidigt som jag vill och ska så vill jag inte.

Jag vill ju va som alla andra, och klara mig själv...men å andra sidan.... 

Jag är jag..... Jag behöver det här nu så... De blir bra...

 

Fotbollsträning på onsdag, ska va behjälplig i spåret.

Ekonmitanten på torsdag...

 

Några samtal

 

Sortwra i lådor....

 

OCH .... HEJ Å HALLÅ!!!!

 

Storson ringde idag.

Han kommer hem till jul 💕👍🏻

 

 Hem till städad lägenhet och tacksam mor och överlycklig lillebror!


Adventstid , välkommen 🕯  

❣❣❣❣❣❣❣❣❣❣❣❣




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av raggsockor-och-liljor - 5 december 2016 22:59

Skulle kunna skriva en hel novell. Skulle kunna räcka med en rad. Känner att....en annan kväll.... Jag vet inte...jag vet inte vad   Betongkeps, nästan som baksmälla allmänt seg och matt men vem är jag att gnälla Måste söva nu, de e n...

Av raggsockor-och-liljor - 3 december 2016 08:36


  Lördag morgon! Trynar fortfarande i sängen.   Ärligt.... Skulle de inte vart käckt med lite sällskap?   Ja vet inte....   Idag är det julmarknad i gympasalen. De brukar va mysigt. Innan dess ska jag städa trappuppgångarna. St...

Av raggsockor-och-liljor - 1 december 2016 18:20

Det är december hörrni. Det lackar mot jul.   Känner faktiskt ingen stress över det här med julklappar. Jag har knappt några att köpa till ( som tur är)  Jr såklart. Och storsonen naturligtvis.  Brosinen ska oxå få. Mor och far brukar...

Av raggsockor-och-liljor - 29 november 2016 14:06


  Det är olika.  Hur bra det går. Med olika saker.   Igår va vi ( jag och min kollega) först på en annan förskola i stan för att snacka matte med kollegor från resten av kommun.   Mycket trevligt!   Det är nice att träffa andra, ...

Av raggsockor-och-liljor - 26 november 2016 00:35

Klädkammaren. Detta förhatliga rum!  Idag skulle det ske. Röjjet.   Jr ringde och ville gå på nattöppet. Han ville att jag skulle komma in till stan och hänga lite, innan mötet med kompisarna.   Cyklar till båten i dubbelt så god tid ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<<
November 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards